Želite nestati od ‘Velikog brata’, nasilnika ili kamatara? On će vam to omogućiti! Uz jedan uvjet… (INTERVJU)

Autor: Z. Stupar

Radio sam investitorom u nekretnine iz Splita, koji je s partnerom posjedovao nekoliko uredskih zgrada u Zagrebu. No, tvrtka se širila prebrzo i počela gubiti novac. Moj klijent došao je do točke gdje želi srezati gubitke i izaći iz partnerstva. No, njegov partner mu to nije dopuštao i tražio je sve više i više novca, kako bi izbjegao gubitak zgrada. Situacija je postala opasna kada mu je počeo prijetiti nasiljem.

Frank Ahearn radi izuzetno neobičan i jedinstven posao – pomaže ljudima da nestanu. Bilo da je riječ o zvijezdama sitim popularnosti, bilo da je riječ o ljudima koji se boje za svoj život. Ahearnu pri tome pomažu iskustva iz njegove, pomalo mračne prošlosti, kada je bio stručnjak za – lov na ljude.

Naš sugovornik većinu svog vremena provodi u Madridu, a često se zaputi i do New Yorka. No, posao ga vodi diljem svijeta, iako većinu posla obavlja u Europi. Stručnjak za nestajanje postao je nakon što mu je stari posao postao pretežak. “Bio sam ‘skip tracer’, stručnjak u lociranju ljudi. Odvjetnici, korporacije, privatni detektivi i tabloidi diljem svijeta su mi se obraćali da pronađem ljude. To iskustvo mi sada pomaže u odlučivanju što činiti da nitko ne pronađe mog klijenta”, kaže nam.

Autor je nekoliko knjiga – “Kako nestati od Velikog brata”, “Digitalni ubojica” i “Kako nestati”. Ako se odlučite za njegove usluge, morat ćete posegnuti duboko u džep…

Čime se zapravo bavite?

– Pružam tri usluge. Pomažem klijentima, koji to žele, da nestanu. Borim se protiv neželjenih online i digitalnih informacija. Konzultiram velike korporacije o specifičnim problemima privatnosti. Detaljnije, radim s ljudima koji imaju potrebu za ekstremnom privatnošću, što ponekad znači da moraju nestati. Ja im to omogućavam. Neki moji klijenti žrtve su ljudi koji ih uhode i moraju nestati jer im je život u opasnosti. Drugi klijenti su slavne osobe koje se žele osigurati od papparazza i fanova. Tu su i vrlo bogate osobe koje žele sačuvati svoj dom i obitelj privatnim kako bi ih zaštitili od potencijalnih otmica.

Zašto je vaš rad tako jedinstven, kako ga opisujete?

– Vjerojatno sam jedina osoba na svijetu koja radi tako nešto. Uz to, posao je vrlo ekstreman i ljudi ponekad ne znaju kome se obratiti kada naiđu na problem. Gotovo cijela moja prošlost je vrlo važna za ovaj posao. Većinu karijere proveo sam kao ‘skip tracer’, odnosno, osoba koja traži ljude koji ne žele biti nađeni. Dakle, moja stručnost u pronalaženju ljudi mi izuzetno koristi danas, kada ih sakrivam.

Što točno znači – nestati?

– Otići s točke A na točku B i osigurati da vas nitko ne pronađe. Nestati znači postati virtualno biće; osoba koja je nestala ne smije imati veza s ničim fizičkim. U prijevodu, mobitel koji koriste je jednokratni ili glasi na ime korporacije. Dom u kojem žive glasi na drugu osobu ili na korporaciju. Ne koriste usluge banaka u gradu u kojem žive već u drugom gradu ili čak drugoj zemlji. Nestajanje je putovanje prema slobodi.

Kada bih ovaj tren želio nestati, koje korake bi poduzeli?

– Prvi korak je odrediti gdje ćete ići i kako ćete se financirati. Primjerice, vi kao novinar možete raditi bilo gdje u svijetu i nikad ne biti lociran. Netko tko je vozač autobusa ili doktor ne može tako lako nestati jer je vozaču potrebna vozačka dozvola, a doktoru licenca. Njih se lako može pratiti.

Jednom kada utvrdimo kuda ćete ići počinjem s potragom svega što se zna o vama. Tražim informacije koje mogu voditi do vas. Primjerice, mogli ste tražiti Berlin ili London na svom kućnom ili poslovnom računalu jer ste razmišljali da tamo pobjegnete. Ako predator uspije doći do kopije vaše IP ‘povijesti’, tražit će vas u tim gradovima. Ja osiguravam da online pretrage iz prošlosti ne budu mjesta gdje ćete nestati u budućnosti.

U vašem novom gradu ću iznajmiti stan putem tvrtke. Ako nikad niste bili u tom gradu, provest ću u njemu nekoliko dana kako bih naučio sve o transportu, bolnicama, policijskim postajama i zrakoplovnim lukama. Kada stignete, pojasnit ću vam sve što trebate znati.

Za kraj ću vas naučiti kako pravilno koristiti kreditne kartice i mobitele i kako kontaktirati svoju obitelj, koristeći digitalne veze, a da vas se ne može pronaći.

Jeste li radili s nekim iz Hrvatske?

– Jesam, s nekoliko ljudi. Recimo, s investitorom u nekretnine iz Splita, koji je s partnerom posjedovao nekoliko uredskih zgrada u Zagrebu. No, tvrtka se širila prebrzo i počela gubiti novac. Moj klijent došao je do točke gdje želi srezati gubitke i izaći iz partnerstva. No, njegov partner mu to nije dopuštao i tražio je sve više i više novca, kako bi izbjegao gubitak zgrada. Situacija je postala opasna kada mu je počeo prijetiti nasiljem. Sastao sam se sa klijentom u Muenchenu i počeli smo izrađivati plan. Odlučio je napustiti Split i izbjegavati Zagreb. Ja sam osigurao da se čini da se iz Splita preselio u drugi europski grad. No, preselio se na drugo mjesto i sada je siguran.

S kim od slavnih osoba ste radili?

– Radio sam s velikim brojem istočnoeuropskih i zapadnoeuropskih zvijezda, većinom glumaca i glazbenika. Osiguravam da nitko ne može saznati gdje žive, kako bih zaštitio njihovu privatnost. Nažalost, ne mogu reći s kim sam radio jer s njima imam ugovor koji im osigurava privatnost.

Jeste li imali neobičnih slučajeva?

– Neobične slučajeve obično ne uzimam. Primjerice, ne radim s paranoičnim ljudima koji vjeruju da ih žele oteti vanzemaljci. Ili s kriminalcima koji misle da ću im omogućiti lažan identitet, što ne radim jer je nelegalno.

Vaše usluge su, pretpostavljam, skupe?

– Od 35.000 eura nadalje.

Frank M. Ahearn

Leave a Reply

